De overeenkomst tussen Carglass en Newspark

carglass

We kennen Carglass allemaal van de reclame, de klantvriendelijke benadering en het vakmanschap t.a.v. het repareren en vervangen van autoruiten.

Toch gaat het wel eens mis….

Voor mijn hobbyauto heb ik bijna een half jaar moeten wachten op de levering en vervanging van de voorruit.

Ik werd het zat steeds door de monteur uitgelegd te krijgen dat de ruit nou eenmaal in backorder in het systeem stond en soms zelfs verdween, waarop ik uiteindelijk ge-escaleert heb naar customer service. Daar werd ik prima geholpen; alles werd in het werk gesteld de ruit te leveren en een dikke week later was het gepiept. Met de excuses van Carglass en hoe ze het goed konden maken? Ik heb me daarop laten uitnodigen bij het management van de ICT afdeling, daar ik het vermoeden had dat de resp. systemen niet goed werkten, dan wel de systemen en processen niet goed getest waren.

Tja, ook wij zijn commercieel nietwaar?

Ik werd vriendelijk ontvangen door Annette Visser en Jeroen Spierings, verantwoordelijk voor de ICT van alle Carglass vestigingen in NL. Bij dit kijkje in de keuken heb ik veel geleerd; wist je dat Carglass vergaande analyses van de weersverwachting maakt en op basis daarvan de planning van materiaal en personeel bepaald? Immers, bij vorst veel steentjes op de weg….Voorts blijkt Carglass een compacte en cultuur-gedreven organisatie te zijn met “customer intimacy” hoog in het vaandel. Bij ieder bedrijf gaat wel eens wat mis, maar de belangrijkste vraag aan mij was: “wat was je beleving en hoe hebben we je uiteindelijk geholpen? “.  En ik kan het niet anders zeggen: dat was top! Professionals die betrokken zijn bij hun klanten waarbij iedere medewerker, van monteur tot ICT manager, de intrinsieke betrokkenheid heeft en alleen maar kwaliteit wil leveren.

Want kwaliteit is mensenwerk, en dat is de belangrijkste overeenkomst met Newspark!

Meer weten? Kijk op onze site http://www.newspark.nl. Ruitje kapot? www.carglass.nl